ZŠ a MŠ Dražice

Aktuality

Děti, žáci a všichni zaměstnanci ZŠ a MŠ Dražice se loučí se školním rokem 2015/2016

Děti, žáci a všichni zaměstnanci ZŠ a MŠ Dražice se loučí se školním rokem 2015/2016Děti, žáci a všichni zaměstnanci ZŠ a MŠ Dražice se loučí se školním rokem 2015/2016

Video prezentace s rozloučením našich páťáků ke stažení zde


Loučení se se školou

Poslední den školy 30.června se žáci 3. a 4. ročníku rozloučili se stávajícím školním rokem písní. Na školních schodech zazpívali ostatním spolužákům, jejich rodičům a prarodičům. Přišly se také podívat děti ze školky a paní učitelky. A teď hurá na prázdniny!!!!

Fotky
 


Dotační program logopedické prevence v předškolním vzdělávání 2016

V rámci rozvojového programu „Podpora logopedické prevence v předškolním vzdělávání 2016“ podala naše mateřská škola úspěšně projekt s názvem Chci se učit, chci si hrát ve školce, kde to mám rád. Prevenci je třeba chápat nejenom jako rozvoj řečových dovedností, ale jako rozvoj celé osobnosti dítěte. Logopedická prevence nenahrazuje logopedickou péči poskytovanou klinickým logopedem.

Škola získala od MŠMT dotaci ve výši 30.000,- Kč , za kterou budou pořízeny prostředky moderní informační technologie a to zejména dataprojektor a notebook, které nám spolu s výukovými programy zkvalitní péči o rozvoj řečových schopností a dovedností. Naším úkolem je posilovat rozvíjení obsahové stránky řeči , artikulaci , koordinaci hrubé a jemné motoriky a zamezit mnohdy zbytečným odkladům školní docházky. Proto bychom chtěli vyjít vstříc i rodičům našich dětí a nabídnout jim pomoc při řešení této problematiky. Jsme připraveni  poskytnout jim ukázkovou hodinu logopedické prevence a poradit, popř. nasměrovat ke speciálnímu pedagogovi v oblasti logopedie.


Proč si vybrat málotřídní školu?

Proč si vybrat málotřídní školu? (Jaké jsou výhody docházky do málotřídní školy?, mj. léty ověřené):

  • V málotřídní škole vládne téměř rodinná atmosféra, pro žáky méně stresující prostředí než ve velké škole, které v mnoha ohledech splňuje požadavky na moderní vyučování.
  • Vzhledem k menšímu počtu žáků ve třídách je větší možnost využívání individuálního přístupu k žákům a mnohem lepší možnost upravit tempo podle stupně vývoje žáka. Žáci mají větší možnost projevit se, což na velkých školách prakticky realizovat nelze. Proto jsou na těchto školách velice dobré výsledky u žáků s vývojovými poruchami učení, které se v menším kolektivu snáze projeví a odhalí.
  • Žáci se znají navzájem, znají všechny zaměstnance školy.
  • V prostředí malé školy se daří úspěšně předcházet sociálně patologickým jevům (šikana, kouření, záškoláctví).
  • Při spojení ročníků pomáhají starší žáci mladším spolužákům. Žáci jsou častěji vystaveni ke spolupráci a respektu k ostatním, učí se pracovat samostatně, což je velká výhoda pro pozdější studium. Vztahy mezi žáky bývají otevřené a pevné.
  • Žáci malotřídních škol mají srovnatelné vzdělávací výsledky se žáky velkých městských škol a v rozvoji osobnostních vlastností je většinou předčí.
  • Škola je otevřená rodičům i veřejnosti.
  • Škola úzce spolupracuje se zřizovatelem.

V současné době má každý rodič právo vybrat dítěti školu dle vlastního uvážení. Tak dochází k tomu, že se školy o žáky "přetahují" a tak mnoho venkovských škol v důsledku nezájmu zaniká. Co se stane, když škola zanikne? Myslíte si, že když dítě bude trávit většinu času mimo domov, v jiném městě, bude se učit o jiné obci a jejich tradicích, získá ke své obci vztah?

Málotřídní školy jsou plnohodnotnou součástí školské sítě. Vše souvisí se vším. Udržet školu na vesnici je v současné době prestižní záležitost. O tuto výsadu už mnoho obcí přišlo.

 

 

Detect language » Hungarian